Ποια είναι η χρησιμότητα των «μαύρων καλωδίων» που τοποθετούνται στους δρόμους

Ποια είναι η χρησιμότητα των «μαύρων καλωδίων» που τοποθετούνται στους δρόμους
Τί είναι τα... μαύρα καλώδια που τοποθετούνται εγκάρσια στους δρόμους της Αθήνας. 

Πολλοί οδηγοί μπορεί να έχουν παρατηρήσει σε δόμους μεγαλουπόλεων, που συνήθως έχει αρκετή κίνηση, τα μαύρα «καλώδια» τα οποία τοποθετούνται στο οδόστρωμα ανά ζεύγη. Όμως ποια είναι πραγματικά η χρησιμότητά τους; Προφανώς δεν είναι απλά… καλώδια αλλά είναι αισθητήρες που συλλέγουν δεδομένα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες του σημείου στο οποίο βρίσκονται, με απώτερο σκοπό να γίνει ανάλυση των στοιχείων προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την εξομάλυνση της κίνησης.

Τα «καλώδια» έχουν απόσταση ενός μέτρου μεταξύ τους και τοποθετούνται εγκάρσια στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Η απόληξή τους καταλήγει σε ένα μπλε κουτί το οποίο βρίσκεται στην άκρη του δρόμου και είναι η συσκευή μέτρησης κυκλοφοριακού φόρτου και εντοπισμού μοτίβων κυκλοφορίας. Πιο συγκεκριμένα την στιγμή που ένα όχημα περνά πάνω από τους αισθητήρες, συμπιέζει τα καλώδια και ανάλογα με τον βαθμό παραμόρφωσής τους, την πίεση που δέχονται και την ταχύτητα με την οποία κινείται το όχημα, στέλνεται το ανάλογο σήμα στο «μπλε κουτί».

Έτσι καταμετράται ο κυκλοφοριακός φόρτος, ο βαθμός καταπόνησης του δρόμου από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, η ταχύτητα που αναπτύσσουν, ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων σε ημερήσια και εβδομαδιαία βάση (Daily Traffic Volume = Μέσος ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος) αλλά και ο τύπος των οχημάτων (π.χ. διαφέρει το βάρος ενός φορτηγού από ένα συμβατικό ΙΧ, άρα θα είναι διαφορετική και η πίεση που θα ασκηθεί στα καλώδια). Οι πληροφορίες που συγκεντρώνοντας είναι απαραίτητες και πολύτιμες για την επίλυση προβλημάτων συμφόρησης και για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της κυκλοφορίας.

Η τοποθέτησή τους γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή προκειμένου η λειτουργία τους να είναι ορθή, γι’ αυτό πρέπει να τοποθετούνται με απόσταση ενός μέτρου το ένα από το άλλο, να είναι παράλληλα και κάθετα ως προς την φορά κυκλοφορίας των οχημάτων.

Δείτε τις εικόνες με την τοποθέτησή τους:

 kalodia dromos 1

Το σύστημα αυτό είναι φορητό, γεγονός που σημαίνει ότι τοποθετείται σε σημεία όπου επιλέγονται για να γίνουν οι μετρήσεις κι έπειτα αφαιρείται για να μεταφερθεί σε ένα άλλο μέρος όπου υπάρχει η ίδια ανάγκη. Η τοποθέτηση των συγκεκριμένων καλωδίων είναι αρμοδιότητα των δόμων, πολλοί εκ των οποίων χρησιμοποιούν τις εν λόγω συσκευές στο πλαίσιο του Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), το στρατηγικό σχέδιο παροχής υψηλής ποιότητας μεταφορών.

Δείτε το βίντεο με την τοποθέτηση και την λειτουργία τους:

{https://www.youtube.com/watch?v=oTunl3_8daM}



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Νίκος Τριανταφύλλου
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
Ποδήλατο Γιαννούλη
Tzimas Home Accessories
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline