5 μοντέλα που απέτυχαν επειδή ήταν μπροστά από την εποχή τους

5 μοντέλα που απέτυχαν επειδή ήταν μπροστά από την εποχή τους
Κάθε νέο αυτοκίνητο πρέπει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εποχής του, κάποια μοντέλα ωστόσο ήταν τόσο καινοτόμα, ώστε δεν έγιναν αποδεκτά από το αγοραστικό κοινό.  

Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι αεροδυναμικά, εφοδιάζονται στάνταρ με ζώνες ασφαλείας και δισκόφρενα, κατασκευάζονται από ελαφριά και ανθεκτικά υλικά, εξοπλίζονται με υβριδικές τεχνολογίες και ο σχεδιασμός τους δεν υπακούει σε τυποποιημένα καλούπια, αλλά συνδυάζει διαφορετικά στοιχεία με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τα μοντέλα crossover. Οι συγκεκριμένες τάσεις δεν εμφανίστηκαν ξαφνικά τα τελευταία χρόνια, αλλά έκαναν πρεμιέρα σε καινοτόμα μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, τα οποία μάλιστα απέτυχαν λόγω του…επαναστατικού χαρακτήρα τους. Τα πέντε παραδείγματα που παραθέτουμε επιβεβαιώνουν, ότι το σωστό timing είναι απαραίτητο για την επιτυχία ενός προϊόντος, αλλιώς το απορρίπτει ο μέσος καταναλωτής.

Ηοnda Civic IMA του 2003

honda

Το 1999 παρουσίασε η Honda με το Insight ένα coupe ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και περιορισμένης παραγωγής. Τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε το τετράθυρο Civic ΙΜΑ με αντίστοιχη υβριδική τεχνολογία, το οποίο τα βρήκε σκούρα σε αντίθεση με το Toyota Prius της ίδιας εποχής, που έσπαγε τα ταμεία. Κύρια αιτία της αποτυχίας της Honda ήταν η ονομασία ΙΜΑ (Integrated Motor Assist), πίσω από την οποία κρυβόταν εντελώς ο υβριδικός χαρακτήρας του Civic, σε αντίθεση με το Τοyota Prius που διαφήμιζε με τυμπανοκρουσίες την τεχνολογία του και τα οφέλη της για τον καταναλωτή και το περιβάλλον. Έτσι πέρασε στην ιστορία η Toyota ως πρωτοπόρος των υβριδικών μοντέλων, ενώ το Honda Civic ΙΜΑ απέτυχε εμπορικά, οπότε μετονομάστηκε –αργοπορημένα- το 2006 σε Civic Hybrid.

Audi A2 του 1999

audi
Το Audi A2 έβριθε καινοτομιών, αφού διέθετε πανάλαφρο αλουμινένιο αμάξωμα με ιδιαίτερο –και ολίγον…κλειστοφοβικό- ντιζάιν και κατανάλωνε στην τρικύλινδρη ντιζελοκίνητη εκδοχή του μόλις 2,99 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Το μήκους 3,83 μ. μοντέλο ήταν ωστόσο πανάκριβο και απαιτούσε εξειδικευμένα συνεργεία για τις επισκευές του, καθώς η έκδοση με το -απαραίτητο λόγω του σχήματός του- αιρ-κοντίσιον κόστιζε το 1999 μία περιουσία. Έτσι δεν ξενίζει το γεγονός, ότι σταμάτησε το 2005 η παραγωγή του και ενώ είχαν πουληθεί συνολικά μόλις 6.500 τέτοια αυτοκίνητα.

ΑΜC Eagle του 1979

amc

Η American Motors Corporation (AMC) λανσάρισε το 1979 με το Eagle το πρώτο αυτοκίνητα με τα χαρακτηριστικά ενός crossover, που συνδύαζε το αμάξωμα ενός ευρύχωρου στέισον βάγκον με τετρακίνηση και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ ήταν και εξαιρετικά άνετο στα ταξίδια. Μάλιστα το σύστημα τετρακίνησης προερχόταν από την εξειδικευμένη Jeep, η οποία ανήκε τότε στην AMC. Το 1987 κατήργησε η Chrysler τη μάρκα AMC και μαζί της και το Eagle, του οποίου οι συνολικές πωλήσεις περιορίστηκαν σε περίπου 190.000 μονάδες, που κρίνονται φυσικά πολύ λίγες για μία οκταετία κυκλοφορίας στην κορυφαία αμερικανική αγορά αυτοκινήτου.

NSU Ro 80 του 1967

nsu

Το NSU Ro 80 παρουσιάστηκε το 1967, ωστόσο το αεροδυναμικό σχήμα του παραμένει ακόμη και σήμερα επίκαιρο, ενώ και οδηγικά δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ωστόσο έπεσε θύμα του πρωτοποριακού περιστροφικού κινητήρα Wankel, που μπήκε πρόωρα στην παραγωγή και αποδείχθηκε εξαιρετικά ευπαθής σε βλάβες με υψηλό κόστος επισκευής. Η NSU συνέχισε να το κατασκευάζει επί μία δεκαετία, οπότε διέκοψε οριστικά την παραγωγή του μετά από μόλις 37.000 πωλήσεις, ενώ και η ίδια η μάρκα του ομίλου Volkswagen πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Tucker Torpedo του 1948

ifailtucker 1

Το λανσάρισμα του Tucker Torpedo το 1948 σοκάρισε το αγοραστικό κοινό, καθώς έμοιαζε περισσότερο με όχημα εξωγήινων παρά με συμβατικό αυτοκίνητο. Σήμα κατατεθέν του αμερικανικού μοντέλου ήταν o κεντρικά τοποθετημένος προβολέας που περιστρέφεται στρίβοντας το τιμόνι, ενώ το Tucker Torpedo υπογράμμιζε την τεχνολογική υπεροχή του απέναντι στους ξεπερασμένους ανταγωνιστές τους με δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και στάνταρ ζώνες ασφαλείας. Ο βίος του αποδείχθηκε εξαιρετικά σύντομος και η παραγωγή του αυτοκινήτου με τον πίσω τοποθετημένο εξακύλινδρο κινητήρα ανήλθε σε 51 μονάδες! Κύρια αιτία του άδοξου τέλους ήταν οι καμπάνιες δυσφήμισης που εξαπέλυσαν κατά του Tucker Torpedo οι τρεις μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Chrysler, Ford και General Motors, όπως επίσης η αδυναμία συνέχισης της χρηματοδότησής του.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
Ποδήλατο Γιαννούλη
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline