Lada Niva Legend Van Pick – up: Επαγγελματική υπόθεση

Lada Niva Legend Van Pick – up: Επαγγελματική υπόθεση
Η Lada δημιούργησε επαγγελματικές εκδόσεις του σκληροπυρηνικού Niva με ενισχυμένη ανοιχτή και κλειστή καρότσα, αλλά και μονοκάμπινο ή διπλοκάμπινο αμάξωμα.

Η απόφαση της Μόσχας να εισβάλει στην Ουκρανία, οδήγησε στο εμπορικό μποϊκοτάζ της Ρωσίας, που είχε ως συνέπεια την επανέναρξη της παραγωγής του Lada Niva για να καλυφθούν τα κενά της εγχώριας αγοράς. Η παραγωγή του cult οχήματος εκτός δρόμου άρχισε πάλι τον Ιούνιο του 2022 με αυτοκίνητα, που διαθέτουν μόλις τα απαραίτητα λόγω της μεγάλης έλλειψης ανταλλακτικών και εξαρτημάτων.

inivavan2

Η έκδοση με ανοιχτή πίσω καρότσα είναι η πιο απλή της γκάμας.

Τώρα επανέρχεται η Lada δριμύτερη προσφέροντας από τις αρχές του 2023 το επαγγελματικό Niva Legend Van (LCV). Η ονομασία Van ξεγελά, γιατί δεν πρόκειται για κάποιο κλασσικό κλειστό βανάκι , αλλά για ένα ανοιχτό ημιφορτηγό Pick – up με υπερκατασκευή. Πρόκειται για μία φτηνή και έξυπνη λύση, αφού η Lada διέθετε ήδη στη γκάμα της ένα τέτοιο Pick – up και τώρα πλέον μπορεί να απευθυνθεί με το Niva Legend Van σε ένα πολύ ευρύτερο επαγγελματικό κοινό.

Μεγάλη γκάμα εκδόσεων

Το ελαφρύ επαγγελματικό Niva Legend Van κυκλοφορεί ως μονοκάμπινο και διπλοκάμπινο, με τα πίσω καθίσματα να προσφέρονται για κοντινές μετακινήσεις (π.χ. προσωπικού) και όχι για πολύωρα ταξίδια, άρα μιλάμε για ένα μοντέλο με αυστηρά χρηστικό χαρακτήρα, χωρίς lifestyle φιλοδοξίες.

inivavan3

To κόκπιτ είναι ίδιο με του επιβατηγού Niva και περιλαμβάνει αιρ-κοντίσιον στον έξτρα εξοπλισμό.

Το μήκος της καμπίνας και της υπόλοιπης καρότσας διαφέρει ανάλογα με την έκδοση, ωστόσο το μεταξόνιο παραμένει ίδιο σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ η πιο συμπαγής εκδοχή είναι 20 εκατοστά μακρύτερη από το πεντάθυρο Niva και φτάνει τα 4,44 μ. μήκος.

Με ενισχυμένες αναρτήσεις

Κάτω από το μπροστινό καπό βρίσκεται ο βασικός βενζινοκινητήρας του Niva με 1,7 λίτρα χωρητικότητα και 83 ίππους ισχύ, που συνδέεται με ένα απλό, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ο εμπρός άξονας διαθέτει ενισχυμένα ελατήρια, ενώ ενισχύσεις έχουν γίνει και στον πίσω άξονα. Επίσης οι δύο άξονες διαθέτουν πλέον αυτόματα μπλοκέ διαφορικά και μία κοντή σχέση 4,1 προς 1, ώστε να μπορεί να κινείται η επαγγελματική εκδοχή του Niva σε δύσκολα εδάφη μεταφέροντας ακόμη και βαριά φορτία.

inivavan4

Η έκδοση ψυγείο είναι η ακριβότερη και κοστολογείται γύρω στα 22.800 ευρώ.

Η γκάμα των υπερκατασκευών είναι μεγάλη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έκδοση με σκληρή αφαιρούμενη οροφή και μία άλλη με ψυκτικό θάλαμο, κλπ. Η χωρητικότητά τους ποικίλλει, πάντως στη μακριά έκδοση μπορούν να μεταφερθούν δύο ευρωπαλέτες.

Πολύ ακριβότερο από το 5θυρο Niva

Η Lada αναφέρει για το επαγγελματικό της μοντέλο, που κατασκευάζεται από τη θυγατρική της VIS-Auto, ότι πιάνει τα 110 χλμ./ώρα ως ανώτατη ταχύτητα και ότι καταναλώνει κατά μέσο όρο 12 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

inivavan5

To ρωσικό μοντέλο λανσάρεται και μονοκάμπινο, εκτός από διπλοκάμπινο.

Οι τιμές ενός καινούργιου Lada Niva Legend Van κυμαίνονται μεταξύ 17.000 ευρώ και περίπου 22.850 ευρώ για την τετρακίνητη εκδοχή. Και μπορεί να φαίνονται σχετικά λογικές, ωστόσο είναι πολύ υψηλότερες από εκείνες ενός πεντάθυρου Niva, που κοστίζει από 10.600 ευρώ και βέβαια υπερβολικά ακριβές με βάση τις απλές προδιαγραφές του επαγγελματικού οχήματος. 

  • Εμφανίσεις: 7

Crash Test: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα του 2022 σε 6 κατηγορίες

Crash Test: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα του 2022 σε 6 κατηγορίες
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP υπέβαλε πέρυσι 66 νέα μοντέλα σε απαιτητικά Crash Tests και εμείς παρουσιάζουμε τον νικητή σε κάθε μία από τις 6 επιμέρους κατηγορίες.

Πάνω από 25 χρόνια πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός οδικής ασφάλειας EuroNCAP Crash Tests, για να αξιολογήσει τα επίπεδα προστασίας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα. Οι ειδικοί του EuroNCAP βαθμολογούν την προστασία των ενηλίκων και των μικρών επιβατών, την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, αλλά και το πόσο επικίνδυνο μπορεί να αποδειχθεί ένα όχημα, όταν συγκρουστεί με πεζό.

Τα αυτοκίνητα που αποτυγχάνουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα στο δρόμο, επειδή έχουν περάσει τα προβλεπόμενα από τις ευρωπαϊκές Αρχές Crash Tests, ωστόσο η αποτυχία συνιστά πλήγμα στην εικόνα τους και επηρεάζει αρνητικά τους υποψήφιους αγοραστές. Αντιθέτως, οι καλές επιδόσεις στα Crash Tests του οργανισμού EuroNCAP λειτουργούν θετικά για την εμπορική πορεία ενός καινούριου ή ανανεωμένου μοντέλου.

EuroNCAP - Crash Tests: Θεαματική βελτίωση για τα κινέζικα μοντέλα

Το 2022 πραγματοποίησε ο EuroNCAP 66 δοκιμές πρόσκρουσης, δηλαδή περισσότερες από ποτέ στη διάρκεια ενός χρόνου. Τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε έξι κατηγορίες, στις τρεις από τις οποίες πρώτευσε ένα Tesla, ενώ την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων έλαβαν συνολικά 51 μοντέλα. Μεταξύ των μοντέλων που πρώτευσαν πέρυσι συναντούμε και οκτώ οχήματα κινεζικής κατασκευής, που ανατρέπουν την άποψη ότι τα αυτοκίνητα τέτοιας προέλευσης είναι φτηνιάρικα και επικίνδυνα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Η επιτυχία των Κινέζων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αν συνυπολογίσουμε ότι τα σημερινά Crash Tests του EuroNCAP έχουν γίνει πολύ δυσκολότερα και με αυστηρότερες προδιαγραφές σε σχέση με το παρελθόν. Είναι ενδεικτικό, ότι ένα μοντέλο που είχε αξιολογηθεί πριν περίπου μία δεκαετία με πέντε αστέρια, θα λάμβανε τώρα μόνον δύο ή –στην καλύτερη περίπτωση- τρία.

Ας δούμε λοιπόν ποιο αυτοκίνητο πρώτευσε στα περσινά Crash Tests ανά κατηγορία.

Πολυτελείς λιμουζίνες: Τesla Model S

{https://youtu.be/AD5ozzMzbHA}

Η ναυαρχίδα της Tesla κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία των λιμουζινών πολυτελείας, λαμβάνοντας το 94% των βαθμών στο κεφάλαιο της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, το 85% στην προστασία των πεζών και το 98% στην πληρότητα και αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Μεγάλα Oικογενειακά: Hyundai Ioniq 6

{https://youtu.be/zSzYERgFsX8}

Η οικογενειακή μπερλίνα της κορεάτικης μάρκας θα λανσαριστεί στην αγορά το επόμενο διάστημα και κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία της συγκεντρώνοντας το 97% των βαθμών στον τομέα προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 66% στην προστασία των πεζών και 99% για την άριστη απόδοση των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Μεγάλα SUV: Wey Coffee 01

{https://youtu.be/ssNjpoaoUeg}

Για πρώτη αξιολογήθηκε κορυφαίο στα Crash Tests της κατηγορίας μεγάλα SUV ένα κινέζικο μοντέλο και πιο συγκεκριμένα το Wey Coffee 01 του ομίλου Great Wall. Για να το πετύχει συγκέντρωσε το 91% των βαθμών στην αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών επιβατών, 79% στην προστασία των πεζών και 94% στο σκέλος των υποστηρικτικών συστημάτων του οδηγού.

Μικρά SUV: Tesla Model Y

{https://youtu.be/dKaN3f2zmCQ}

Στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV θριάμβευσε το Tesla Model Y κατακτώντας το 97% των βαθμών κατά την αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων επιβατών και το 87% στην προστασία των παιδιών, 82% στην προστασία των πεζών και 98% όσον αφορά στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.

Μικρά Οικογενειακά: Ora Funky Cat

{https://youtu.be/xLXhEmr5fFA}

Νικητής στα μικρά οικογενειακά μοντέλα το κινέζικο Ora Funky Cat με ρετρό σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τα οποία παραπέμπουν στον θρυλικό Σκαραβαίο της Volkswagen. Οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές για ένα μικρό αυτοκίνητο, καθώς συγκέντρωσε το 92% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στο αντίστοιχο κεφάλαιο για τα παιδιά επιβάτες, 74% στην προστασία των πεζών και 93% για την απόδοση των υποβοηθητικών συστημάτων του οδηγού.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Tesla Model S

Tesla Model S, crash test, euroncap

Διπλή νίκη για το αμερικανικό sedan, καθώς μετά την κατηγορία των πολυτελών λιμουζίνων πρώτευσε και σε εκείνη των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων με άλλη βαθμολογία λόγω διαφοροποίησης των κριτηρίων αξιολόγησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συγκέντρωσε το 96% των πιθανών βαθμών στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και το 91% στην προστασία των παιδιών επιβατών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 76% στην προστασία των πεζών και 80% στο κεφάλαιο των υποστηρικτικών συστημάτων για τον οδηγό.

  • Εμφανίσεις: 45

Kia Sportage: Δοκιμάζουμε το «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023»

Kia Sportage: Δοκιμάζουμε το «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023»
Το νέο Kia Sportage ανέβηκε επίπεδο και αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των οικογενειακών SUV.

H βράβευση του Kia Sportage ως «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2023 μόνον έκπληξη δεν προκαλεί στους φίλους της αυτοκίνησης. Η κορεάτικη μάρκα βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια σε ανοδική πορεία, ενώ το Sportage πέμπτης γενιάς αποτελεί επί της ουσίας ένα ευρωπαϊκό μοντέλο, αφού σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε, δοκιμάστηκε και παράγεται στη Γηραιά Ήπειρο.

Επιπρόσθετα, άλλαξε εντελώς επίπεδο σε σχέση με το μοντέλο τέταρτης γενιάς, αξιοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες και ανεβάζοντας ψηλά τον πήχη σε τομείς, όπως η χρηστικότητα, η ποιότητα κατασκευής και η οδηγική αίσθηση, που το επανατοποθετούν με αναβαθμισμένο κύρος στην αγορά.

Με σήμα κατατεθέν την Tiger Nose

Το εξωτερικό ντιζάιν του δυναμικού SUV ποντάρει στη δύναμη των αντιθέσεων και απαρτίζεται από μία σύνθεση καθαρών επιφανειών με μυώδη χαρακτηριστικά και εκλεπτυσμένα γραφικά. Σημεία αναφοράς του νέου Sportage είναι η σύγχρονη μάσκα «Tiger Nose», οι προβολείς LED και τα στυλάτα φώτα ημέρας, ενώ το πίσω μέρος διαθέτει κυρίως διαχρονικά σχεδιαστικά στοιχεία, που παντρεύονται αρμονικά με τη δυναμική αρχιτεκτονική της πίσω κολόνας. Μία ιδιαίτερη πινελιά εξατομίκευσης συνιστά η και η δυνατότητα παραγγελίας του Kia Sportage με δίχρωμο αμάξωμα για πρώτη φορά στην ιστορία του επιτυχημένου SUV.

kia sportage, kia, specs, διαστασεις, τιμη, αυτοκινητο της χρονιας, ελλαδα

Το Kia Sportage διατίθεται με 7ετή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.

Σε ανάλογο, σχεδιαστικό μήκος κύματος βρίσκεται και το εσωτερικό, όπου συνδυάζονται επιδέξια οι έντονες ακμές με ρέουσες και συνάμα πρακτικές γραμμές με βασικό γνώμονα τη χρηστικότητα και τη λειτουργικότητα. Οι δύο έγχρωμες οθόνες των 12,3 ιντσών (μία του πίνακα οργάνων και μία της κεντρικής κονσόλας) κυριαρχούν στο τοπίο μπροστά από τον οδηγό και τον συνοδηγό και σχηματίζουν ένα ενιαίο σύνολο, ενώ μας άρεσε η δυνατότητα προβολής των ενδείξεων και των πληροφοριών στα ελληνικά. Υψηλού επιπέδου είναι και οι τεχνολογίες συνδεσιμότητας, στο πλαίσιο των οποίων προσφέρεται μία πλειάδα πληροφοριών και οι υπηρεσίες Android Auto και Apple CarPlay.

kia sportage, kia, κια σπορταγε, 2023, interior, χαρακτηριστικα

Οι δύο μεγάλες οθόνες σχηματίζουν ενιαίο σύνολο και κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Η ποιότητα κατασκευής έχει αναβαθμιστεί θεαματικά σε σχέση με το παρελθόν, μέσα στο ευρύχωρο σαλόνι βολεύονται ικανοποιητικότατα έως πέντε επιβάτες και ο όγκος του πορτ-μπαγκάζ ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες μίας οικογένειας, καθώς ξεκινά από 591 λίτρα και αγγίζει τα 1.780 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα με δυνατότητα διαίρεσης σε αναλογία 40:20:40.

Πολιτισμένο και ευκολοδήγητο

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων ισχύος 150 ίππων και ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης 48 Volt, άρα αναφερόμαστε σε μία έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων. Οι εντυπώσεις μας από το τετρακύλινδρο μοτέρ ήταν θετικότατες λόγω της πολιτισμένης λειτουργίας του και των ικανοποιητικών επιδόσεών του, με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 10,3’’ και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα (εργοστασιακές μετρήσεις).

kia sportage, χαρακτηριστικα, διαστασεις

Η δυναμική αρχιτεκτονική της πίσω κολώνας δίνει μία ιδιαίτερη πινελιά στο αμάξωμα.

Θα λέγαμε μόνο, ότι το Kia Sportage των 150 ίππων είναι σχετικά ράθυμο στις χαμηλές στροφές, οπότε απαιτείται αρκετά συχνά η προσφυγή στο εξαιρετικό ‘’εξάρι’’ κιβώτιο ταχυτήτων τεχνολογίας iMT με αποκλειστικά ηλεκτρονική λειτουργία του συμπλέκτη. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια του επταήμερου test drive μας γύρω στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ., μία τιμή που τη θεωρούμε λογικότατη για ένα SUV βάρους περίπου 1,7 τόνων.

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στις αναρτήσεις με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που ρυθμίζουν τη σκληρότητα και τις ταλαντώσεις ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Έτσι έχεις στη διάθεσή σου ένα SUV με αρκετά σπορτίφ αίσθηση χωρίς να φτάνει στα όρια του ενοχλητικού και με υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη –εκτός των άλλων- και στα καλοσχεδιασμένα καθίσματα.

kia sportage, kia, specs, διαστασεις, τιμη,

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 591 λίτρων και ανήκει στους μεγαλύτερους της κατηγορίας.

Το νέο Kia Sportage είναι σε κάθε περίπτωση ευκολοδήγητο, προβλέψιμο και δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, όπου θα θέλαμε πάντως ένα λίγο ακριβέστερο τιμόνι.

Kia Sportage: Τιμές από 30.990 ευρώ

Οι τιμές εκκίνησης για την έκδοση 1.6 Dynamic με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς ανέρχονται σε 30.990 ευρώ και βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας, καθώς εδώ και μήνες παρατηρούμε μία γενικότερη τιμολογιακή εκτόξευση στον κλάδο των αυτοκινήτων, καινούργιων και μεταχειρισμένων.

Σε κάθε περίπτωση συνδυάζονται με ένα πλούσιο πακέτο βασικού εξοπλισμού και με δελεαστικές παροχές, όπως πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις και επτά χρόνια επίσημη, εργοστασιακή εγγύηση, που απαλλάσσει τον αγοραστή από το άγχος έκτακτων δαπανών για ένα μεγάλο διάστημα, αυξάνει τη μεταπωλητική αξία του οχήματος και έχει πανευρωπαϊκή ισχύ.

  • Εμφανίσεις: 37

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ζιαφέτ' -  Τσιπουράδικο και άλλα...
George Coiffure
Ποδήλατο Γιαννούλη
Tzimas Home Accessories