Ένα κινέζικο αυτοκίνητο της μάρκας Xiaomi έχει κλέψει την καρδιά του προέδρου της Ford
Οι αμερικανικές μάρκες αυτοκινήτων έχουν μείνει πολύ πίσω στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων και αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός, ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της Ford οδηγεί ένα μοντέλο τέτοιας τεχνολογίας, που προέρχεται από την Κίνα. Ο Τζιμ Φάρλεϊ έχει στην κατοχή του εδώ και μήνες ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Xiaomi SU7 και θα συνεχίσει να το οδηγεί και στο μέλλον, αφού το κινέζικο αυτοκίνητο του έχει κλέψει την καρδιά.
Το Νούμερο Ένα της Ford παγκοσμίως επέλεξε το αυτοκίνητο, όταν το είδε και το οδήγησε κατά το τελευταίο του ταξίδι στην Κίνα. Όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη, «στη Δύση δεν διαθέτουν οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων τμήματα αυτοκινήτων. Στην Κίνα όμως, βρίσκονται οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές Smartphones, δηλαδή οι Huawei και η Xiaomi, μέσα σε κάθε όχημα που παράγεται».
Η Xiaomi κατασκευάζει εκτός από τηλέφωνα και ηλεκτρικά σκούτερ, ενώ παρουσίασε στα τέλη του 2023 το πρώτο της αυτοκίνητο με την ονομασία SU7. Η ζήτηση για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ήταν τόσο μεγάλη, ώστε εξαντλήθηκε όλη η παραγωγή του για το 2024 μέσα σε 24 ώρες και αυτή τη στιγμή ξεπερνά ο χρόνος αναμονής για τους πελάτες τους έξι μήνες.
Ο Φάρλεϊ ανέφερε, ότι «δεν μου αρέσει να μιλώ για τον ανταγωνισμό, όμως οδηγώ ένα Xiaomi. Εισάγαμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο από τη Σαγκάη στο Σικάγο, το οδηγώ εδώ και έξι μήνες και δεν μου κάνει καρδιά να το αφήσω». Πρόκειται για μια έμμεση παραδοχή του κορυφαίου μάνατζερ, ότι οι Κινέζοι βρίσκονται πολύ μπροστά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση.
Πάντως, η Ford προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος με ένα μπαράζ παρουσιάσεων νέων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Explorer και το Capri με βάση το πάτωμα ΜΕΒ της Volkswagen, ενώ σύντομα θα λανσαριστεί και το ηλεκτρικό Puma. Έτσι θα εμπλουτίσει τη γκάμα των μοντέλων μηδενικών ρύπων, στην οποία περιλαμβάνονται αυτή τη στιγμή η Mustang Mach-E και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Pick-up F-150.
Οι Αμερικανοί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν έναν ενδεχόμενο κατακλυσμό της αγοράς τους από φθηνά και σύγχρονα κινέζικα αυτοκίνητα επιβάλλοντας πολύ υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων μοντέλων από τη Χώρα του Μεταξιού. Μάλιστα, ο ίδιος ο πρόεδρος της Ford είχε χαρακτηρίσει τον Σεπτέμβριο τους κινέζους αυτοκινητοκατασκευαστές ως «υπαρξιακή απειλή», όμως αυτό δεν τον εμπόδισε να επιλέξει ένα Xiaomi SU7 για τις μετακινήσεις του!